Hírek
2011. December 01. 14:58, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Így sokat javulhat a cukorbetegek állapota
Holland kutatók tanulmánya azt mutatta, hogy csökkentett kalóriatartalmú étrend mellett az elhízott, 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő emberek állapota már négy hónap alatt jelentősen javult.
Az Észak-amerikai Radiológiai Társaság Chicagóban megrendezett éves találkozóján ismertették a tanulmányt, amelyben az alacsony kalóriájú diéta mellett megszűnt a résztvevők inzulinfüggése, és csökkent a szívüket körülvevő zsír mennyisége.
A hollandiai Leideni Egyetem orvosi központjának kutatói a vizsgálat elején és végén is elemezték a bevont 15 ember szívfunkcióit, és mérték a szívüket körülvevő (perikardiális) zsír mennyiségét is. A hét férfi és nyolc nő négy hónapon keresztül napi 500 kalóriát vehetett magához ételeivel és italaival.
„Meglepő volt látni, hogy egy ilyen viszonylag egyszerű beavatkozás, egy nagyon alacsony kalóriájú diéta hatékonyan gyógyítja a 2-es típusú cukorbetegséget – írta közleményében Sebastian Hammer kutatásvezető. – A hatás ráadásul hosszú távon tapasztalható, az életviteli változtatásoknak erőteljesebb szív-ér rendszeri hasznuk lehet ezeknél a pácienseknél, mint a gyógyszerezésnek.” A kutatók azonban arra is figyelmeztettek, hogy nem minden páciens alkalmas erre a terápiára, ezért azt tanácsolják, hogy mielőtt belekezdene valaki, feltétlenül konzultáljon orvosával.
Egy másik, idén nyáron közzétett tanulmányban a brit Newcastle-i Egyetem kutatóinak vezetésével tizenegy 2-es típusú diabétesszel élő ember tartott nyolchetes, napi 600 kalóriás diétát. Egy héten belül a normális értékre csökkent az önkéntesek vércukorszintje, amelyet normál étrendjükhöz visszatérve a 11-ből heten hónapokkal később is megtartottak.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 16:00, szombat | Belföld
Vitézy Dávid: megújul a MÁV+ app
Megújul a MÁV+ app: egyszerűbb utazástervezés, könnyebb nemzetközi jegyvásárlás - közölte a közlekedési és beruházási miniszter pénteken a Facebook-oldalán.
2026. Június 13. 14:00, szombat | Belföld
Németh Zsolt bírálta a Fidesz EU ellenes politikáját
Németh Zsolt: a Fidesz-kormány \"túltolta\" az Európa-ellenes politikát, a pártnak vissza kell térnie a polgári irányhoz.
2026. Június 13. 13:00, szombat | Belföld
Meteorológia: a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula
Míg a jelenlegi hőmérséklet inkább a májust idézi, a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán pénteken.
2026. Június 13. 09:00, szombat | Belföld
Nemsokára érvényüket vesztik a régi személyi igazolványok
Ezt érdemes észben tartani. 2000 előtt kiállított személyigazolványok 2026. augusztus 3-án lejárnak. A csere ingyenes, de időben érdemes intézni.

