Városlista
2024. május 8, szerda - Mihály

Hírek

2021. Október 02. 13:04, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A filmgyártással és a rendezvényekkel foglalkozó cégeket viselte meg a legjobban a válság

A filmgyártással és a rendezvényekkel foglalkozó cégeket viselte meg a legjobban a válság

Tavaly a koronavírus hatására mélyrepülésbe kezdtek a filmes vállalkozások és a rendezvényekkel foglalkozó cégek, előbbiek árbevétele csaknem 40 százalékkal, utóbbiaké pedig 56 százalékkal esett vissza 2019-hez képest

- derül ki az Opten és a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport közös elemzéséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A marketing- és kreatívszektorban működő cégek teljesítményét felmérő elemzés idézte Hinora Bálintot, a Positive Adamsky csoport ügyvezető igazgatóját, aki kiemelte, hogy a filmgyártás produkálta a gyártótevékenységek között a leggyengébb eredményt. A szektor teljes árbevétele 395 milliárd forintról 239 milliárd forintra esett, ami csaknem 40 százalékos csökkenés. Az adózott eredmény 38,7 milliárd forintról, több mint 63 százalékkal, 14,1 milliárd forintra mérséklődött.

Hozzátette, a zuhanó eredményekkel egyenesen arányos a személyi jellegű ráfordítások és a foglalkoztatottság visszaesése is. 2015 óta a foglalkoztatottak száma stabilan 6 ezer körül mozgott, tavaly viszont 2019-hez képest a foglalkoztatottak száma 6259-ről 4075-re esett vissza, a személyi jellegű ráfordítás pedig 28 milliárdról 15 milliárd forintra csökkent.

Hinora Bálint kitért arra, hogy a járvány a filmgyártás mellett a rendezvényekkel foglalkozó cégeknél is egy 2015 óta tartó, folyamatos növekedést tört meg. Utóbbiaknál a járvány következtében hamar leállított rendezvények miatt az árbevétel 56 százalékkal, az adózott eredmény 78 százalékkal csökkent, a leépítési arány pedig 22 százalékos volt.

A járvány ellenére növekedő területek közül kiemelkedik viszont a direkt marketing, 17,43 milliárd forintos nyereséget érve el, és a személyi jellegű ráfordítások is nőttek ezen a területen. A médiaügynökségek árbevétele 208,8 milliárd forintról 201,8 milliárdra esett vissza, ellenben jól vették az akadályokat a piackutató cégek, az árbevétel 72 milliárd forintra rúgott. Ez új csúcs, annak ellenére, hogy a területen működő cégek és egyéni vállalkozások száma csökkent.

A lista végére a reklámügynökségek kerültek, ezeknek a cégeknek az árbevétele 2020-ban 336 milliárdról 277 milliárd forintra csökkent, ami az elmúlt 5 év leggyengébb teljesítménye. A terület legnagyobb árbevételt generáló cégei viselték a legrosszabbul a járványt: a fizetésképtelenségi mutatóik átlagosan 50 százalékot romlottak, sőt az 1 milliárd forint feletti árbevételű cégeknél ez már 72 százalék volt.

A PR főtevékenységgel rendelkező cégeknél a rekordévet jelentő 2019 után 2020-ra 63 milliárdról 48 milliárd forintra esett vissza az együttes árbevétel. Ennek ellenére az adózott eredmény szinte megegyezik a 2019-essel, az árbevétel arányos nyereség pedig csaknem a duplájára nőtt. A foglalkoztatottak száma viszont 27,15 százalékkal csökkent.

Címkék: cég, film, filmipar, válság

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld

Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója

Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.

2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld

OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja

Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.